6.3.11

LVMH και Hermès εις γάμου κοινωνία ;


Μόλις διάβασα στην NYtimes πως ο όμιλος πολυτελείας LVMH, η μεγάλη οικογένεια που με περίσσεια αγάπη αγκάλιασε Louis Vuitton, Dior, Givenchy, Marc Jacobs, Emilio Pucci και άλλες ναυαρχίδες της μόδας, ευελπιστεί να εντάξει στο δυναμικό της τον οίκο Hermès. Τα πολύχρωμα μεταξωτά φουλάρια και οι χειροποίητες τσάντες Birkin και Kelly, σήματα κατατεθέν του οίκου, έχουν απασχολήσει τον πρόεδρο του ομίλου Bernard Arnault για αρκετό διάστημα, καθώς τον Οκτώβρη δήλωσε  για πρώτη φορά δημόσια το ενδιαφέρον του για τον πασίγνωστο γαλλικό οίκο. 

Ο Arnault βλέπει την απορρόφηση της Hermès ως επένδυση, ενώ δεν σκοπεύει -όπως δήλωσε- να παρέμβει στον τρόπο λειτουργίας και τις οικογενειακές παραδόσεις που πιστά τηρούνται για 174 χρόνια. Παρ' όλα αυτά, τα "επιχειρηματικά ιδανικά" του γάλλου πολυεκατομμυριούχου αντιτίθενται με την φιλοσοφία του οίκου. Αποκλειστικός στόχος της Hermès είναι η δημιουργία όμορφων αντικειμένων, όπως ξεκαθάρισε ο διευθυντής κος Thomas, ο πρώτος στη θέση του που δεν ανήκει στην οικογένεια, ωστόσο φαίνεται να έχει ενστερνιστεί απόλυτα την κουλτούρα και το περιβάλλον της εταιρίας. Η οικογενειακή επιχείρηση δεν δηλώνει διατεθειμένη να μπει στο οικονομικό παιχνίδι, και εδώ που τα λέμε, μια χαρά τα έχουν καταφέρει μέχρι τώρα. Τρανό παράδειγμα οι τεράστιες λίστες αναμονής, για τσάντες αξίας άνω των 10.000 ευρώ. (Ας μην ξεχνάμε πως η οικονομική κρίση δεν χτύπησε σε όλους την πόρτα, αν για την Ελλάδα οι μη πληγέντες αποτελούν το 1% του πληθυσμού φανταστείτε τι γίνεται πχ στην Ιαπωνία, ή τα Αραβικά Εμιράτα. )

Ο οίκος Hermès δεν αποσκοπεί να γίνει εμπορικός/must have. Χαρακτηρισμός που συγκρίνεται με κίνηση ματ, καθώς θα χάσει με μαθηματική ακρίβεια την αξία του ως brand. Προς το παρόν, οι αξιώσεις της φαμίλιας καλά κρατούν. Άλλωστε, η Louis Vuitton, μέχρι να αναλάβει τα ηνία ο Marc Jacobs, ήταν μια αριστοκρατική μεν μάρκα, αδιάφορη δε στο κοινό. Στην Hermès δεν έχουν ανάγκη να χτίσουν μια εικόνα από την αρχή. Ο οίκος φημίζεται για το υψηλό του επίπεδο είτε κάνει εκπτώσεις, είτε αριθμεί πολλά duty free μαγαζιά στα αεροδρόμια.

Γιατί να τα ισοπεδώνουμε όλα στον βωμό του χρηματιστηρίου? Το παραδοσιακό στοιχείο είναι κάτι όμορφο, ιδιαίτερο και μοναδικό. Δεν συνδυάζεται με καμμία πολυεθνική, όσο βαρύ όνομα κι αν αυτή φέρει, όσες μεγάλες υποσχέσεις κι αν δίνει.

Αξίζει να διαβάσετε το άρθρο στην NYtimes, αν και λίγο μεγάλο, δίνει σαφή εικόνα του παιχνιδιού στο business κομμάτι της μόδας. Γιατί κι η μόδα μπίζνα είναι, και μάλιστα σκληρή!

image: Faubourg Saint Honorè window display, source: screenshot from the Hermès website.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου