8.3.11

Το μανιφέστο των 47 ευρώ

ή αλλιώς : Πως επένδυσα σωστά, τα λιγοστά ευρωπουλάκια* που απέμειναν στο πορτοφόλι μου.

Με τον ερχομό του 2011, παρέα με όλες τις δραστικές αποφάσεις που λίγο ή πολύ όλοι παίρνουμε, σκέφτηκα να ξεκινήσω αποταμίευση. Μπορεί λοιπόν να διανύουμε τον τρίτο μήνα του έτους, και στην άκρη να έχω ένα ωραιότατο μηδενικό ποσό, ωστόσο το πήρα στα σοβαρά και έδρασα γρήγορα.

Δημιούργησα την εξής μαθηματική εξίσωση, γιατί είμαι και μεγάλη (εν δυνάμει) οικονομολόγος  :

ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ = ΕΣΟΔΑ - ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΕΞΟΔΑ - Η ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΤΟΥ ΜΗΝΑ

Στην απλή λογική ενός ορθολογικού καταναλωτή, εκείνου δηλαδή που μεγιστοποιεί το κέρδος του, την αποταμίευση στην παρούσα περίπτωση, εισήγαγα μια νέα έννοια. Ο όρος Η ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΤΟΥ ΜΗΝΑ αντιστοιχεί σε ένα μικροποσό της τάξης των 30-100 ευρώ (ανάλογα με το εκάστοτε εισόδημα), το οποίο πρέπει να ξοδευτεί ορθολογικά και με σύνεση.

Για τον σημερινό μήνα η επιλογή της Επένδυσης Του Μήνα, εφεξής ΕΤΜ ορίστηκε ως εξής:

Αποφάσισα ότι το διαθέσιμο ποσό θα κινείται στα 45€. Ύστερα όρισα τις πιθανές επιλογές, οι οποίες κρίνονται σύμφωνα με τον χρόνο απόσβεσης και με το πραγματικό όφελος που μου προσφέρουν.

1η επιλογή
Εταιρία: ZARA
Αξία: 49€
ΕΤΜ: αυτό εδώ το μποτάκι **
Χρόνος απόσβεσης: 1 (στυλιστική) σεζόν και μερικές φορεσιές ακόμα μετά από καιρό
Πραγματικό όφελος: θετικά: ακόμα ένα ζευγάρι για την παπουτσοθήκη/βιτρίνα, πάντα ήθελα ένα όμορφο και απλό μπεζ μποτάκι, αρνητικά: τα καλομαθημένα μου πόδια δεν θα αντέξουν την ποιότητά του για πολύ ώρα, θα φορεθούν πολύ γιατί είναι όμορφα-οικονομικά-κλασσικά.

2η επιλογή
Εταιρία: Fairy Nails Πειραιά
Αξία: 40€
ΕΤΜ: μηνιαία κάρτα απεριόριστων μανικιούρ
Χρόνος απόσβεσης: 1 μήνας
Πραγματικό όφελος: θετικά: περιποιημένα χέρια κάθε μέρα του μήνα, συχνές αλλαγές χρώματος, και ένα απίστευτο ζαχαρένιο άρωμα, αρωματική πινελιά της τέλειας περιποίησης. αρνητικά: κάνω μανικιούρ εξίσου καλά και μόνη μου, minus το περιβάλλον και την επαγγελματική φροντίδα.

3η επιλογή
Εταιρία: Amazon.co.uk
Aξία: 5-50€
ΕΤΜ: βιβλία
Χρόνος απόσβεσης: τείνει προς το άπειρο
Πραγματικό όφελος: θετικά: τι πιο όμορφο από το άρωμα των σελίδων, το άγγιγμα του χαρτιού, την επιθυμητή γνώση -η αλήθεια είναι πως δεν κάνω έτσι για τα βιβλία της σχολής-. αρνητικά δεν υπάρχουν.

Τελική Επιλογή: η προφανής, βιβλία! Και τι βιβλία; Διακόσμησης. (+1 δώρο για φίλο καλό και γουστόζο) Στο καλάθι τοποθέτησα με αγάπη το "The Selby" που ονειρευόμουν εδώ και καιρό γιατί το blog του εξαίρετου αυτού φωτογράφου αποτελεί απλά έμπνευση, καθώς και 2 ακόμα βιβλία για παλιακή διακόσμηση. Βλέπε ροματικό-vintage στοιχεία με επιρροές από στυλ αγγλικής εξοχής.

Λογαριασμός: 47€
Ψυχική οδύνη σε περίπτωση που τα βιβλία δεν αξίζουν: ελάχιστη. 4 βιβλία σε αυτή την τιμή είναι απλά όνειρο.

Τα υπόλοιπα όταν έρθει το πακέτο μου.

*τα ευρωπουλάκια προέρχονται από τις λέξεις ευρώ και πουλάκια, έχουν λεξάριθμο 0 γιατί με το που μπαίνουν στο πορτοφόλι, κάνουν τα μάτια σου πουλάκια και τα ευρωπουλάκια πετάνε γρήγορα για τόπους μακρινούς.

**Εδώ το μποτάκι φορεμένο από τη μικρή μου φίλη Ματίνα (spottedm)


ΥΓ. οποιαδήποτε αναφορά σε εταιρία δεν είναι διαφημιστική, για να εξηγούμαστε

8 σχόλια:

  1. μου αρέσει πολύ πολύ το νέο σου μπλογκ,καλή αρχή εύχομαι!όσο για το συγκεκριμένο ποστ,κι εγώ βιβλία θα διάλεγα,με διαφορά η μεγαλύτερη επένδυση..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εξαιρετικό πόστ,
    με χιούμορ και συνάμα διδακτικό!!

    Καλορίζικο και το καινούριο μπλογκ, είμαι βέβαιος ότι θα είναι απόλυτα επιτυχημένο όπως και το προηγούμενο!!

    *Πότε θα βρεθούμε για τα 20€ που μου έταξες;
    **Αυτό το στυλ των μποτακίων (!!!) το απεχθάνομαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. xaxaxa molis vrhka t blog s apo t link st fashion paths... pl kl post, m ekns n gelasw m t eurwpoulakia...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Νομίζω η εξίσωση σου έχει άμεση σχέση με την πραγματικότητα, plus συμφωνώ απόλυτα στην αγορά βιβλίων διακόσμησης!
    μαρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ ενδιαφέρον το καινούργιο σου blog!
    Σε βάζω στο blogroll μου αμέσως!
    Mπράβο για αυτό το άρθρο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. xaxa tromero...se periptwsh pou se endiaferei dipla sto spiti mu magazi stok exei sxedon ta idia mpotakia perissotero se stil oxford idio xrwma me 17 eurw......;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. έχεις πολύ δίκιο τα λεφτά φεύγουν πολύ εύκολα και αυτό είναι λυπηρό!και εγώ τα βιβλία θα διάλεγα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. θεά! πολύ μ αρέσει το post σου κ η τελική σου επιλογή :)
    ανυπομονώ για επόμενα postαρίσματα κ... Καλορίζικο το νέο blogάκι είπα; Δεν είπα! ΚΑΛΟΡΙΖΙΚΟ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή